Seindah KalamNya

Monday, September 19, 2011

Perawat Guna Jin: Apa kata hukum?

Share

Bismillahirrahmani rahim..di bawah ingin saya postkan perbincangan saya dan ahli keluarga dalam topic jin dan dunia perubatan traditional yang sangat sukar untuk dijelqaskan oleh kehebatan saintifik  bagi masyarakat hari ini.

Perbualan kami berkisar tentang seorang perawat yang didampingi oleh jin-jin Islam, yang juga telah disahihkan keislaman mereka oleh Tuan Guru Bentara Setia Nik Abdul Aziz Nik Mat. Perawat ini adalah seorang ibu muda, yang didampingi oleh jin-jin Islam tanpa sebarang ilmu mahupun upacara panggil memanggil. Beliau boleh sahaja bercakap dalam keadaan santai, tanpa perlu sebarang mentera mahupun alat/kemenyan seperti kebiasaan perawat lain.

Pada saya, beliau seakan dianugerahkan kelebihan. Namun perbincangan kami lebih merujuk kepada penggunaan jin-jin Islam di dalam rawatan. Yang dibimbangi boleh sahaja menghakis dan meruntuhkan akidah seorang muslim. Tujuan saya dedahkan perbualan kami walaupun pada asalnya perbualan dan perbincangan keluarga, adalah untuk berkongsi hujah dan dalil-dalil yang dibentangkan oleh Ustaz Nasruddin Tantawi (salah seorang ahli keluarga kami) yang agak baik untuk dikongsi.

Maaf, perbualan kami lebih kepada loghat Kelate. Jika ada terma atau perkataan yang tidak difahami, sila rujuk kepada pakar bahasa klate di sekeliling anda. =D






Demikianlah ulasan dari Al Fadhil Ustaz Nasruddin Tantawi yang sedikit sebanyak boleh memberi gambaran sebenar tentang apa yang berlaku di sekeliling kita. Wallahu A`lam

0 comments: