Seindah KalamNya

Monday, January 17, 2011

The Invisible Continent

Share


Topik perbincangan usrah minggu ini adalah sangat menarik, apabila ramai yang kelihatan begitu teruja menanyakan soalan dengan topik yang saya bentangkan. Rupanya baru saya tahu, tidak ramai yang sedar mahupun tahu tentang perkara tersebut, sekalipun ia jelas terbentang di depan mata.

The Invisible Continent atau Benua Yang Tidak Dapat Dilihat sebenarnya topik yang masih baru diperbincangkan dan sangat hangat diperkatakan oleh intelektual masa kini. Benua ini merentasi masa, sempadan mahupun jarak yang sangat luas sehingga meliputi hampir 80% dari keluasan dunia.
Google, salah satu dari benua yang dikatakan bukan sekadar laman search engine. Benua yang dimaksudkan bukan terletak pada keluasan geography tetapi lebih kepada control power of the borderless country. Maknanya ia bukan sekadar sebuah company, dengan kelengkapan logistic dan juga pekerja mereka is all over the world.
The coverage of this continent is actually beyond the imagination, where the safety and security issues of the country is the vital point to be concerned.  Benua ini sememangnya above the laws, pergerakan dan juga tindakan mereka sebenarnya jauh lebih merbahaya jika dibandingkan dengan any kind of military units in the world. Dan ke mana sahaja Negara yang mereka takluki, mereka akan memanipulasikan sebanyak mungkin system sesebuah Negara.
Bangkok, sebagai contoh terbaik yang pernah cuba untuk menapis sebanyak mungkin website pornography yang diakses melalui Thailand. Dan google pernah mnolak untuk menyediakan khidmat mereka di Thailand sekiranya website-website ini disekat. Bayangkan betapa besar pengaruh mereka kepada sesebuah Negara.
Sehingga kita sangat tidak menyedari kita diserang, kesannya sangat halus untuk dilihat tapi effects begitu mengancam tamadun ummat masa kini. Terutama yang bergelar Muslim, yang diserang bertalu-talu minda dan akidah mereka.  Di antara serangan yang jelas terlihat kesannya adalah sumber media tanpa batasan, either in still image mahupun movies di mana ummat bertarung antara iman dan hawa nafsu.
Hari ini mungkin kita belum jelas kesannya, tetapi bagaimana kalau esok atau lusa this invisible continent will shut down their services in such a country. Bagaimana havoc dan chaos boleh tercetus, kuasa mereka tidak meluputkan terus sesebuah Negara. Tetapi mereka perlahan-lahan memamah sumber kekuatan dalaman yang menjadi ketamadunan sesebuah bangsa, iaitu muda mudi yang menjadi tunggak Negara when moral of the people in the country eventually decrease and diminish..that`s where the security is questionable..
 Satu lagi benua, microsoft juga menjadi tanda tanya..semua maklumat sudah di digitize kan untuk memudahkan segala kerja, tp jangan lupa semua maklumat even in an individual computer is vulnerable to be attack..bila-bila masa maklumat anda boleh dicuri, dipadamkan mahupun dimanipulasi.
Jangan lupa, most of the virus bukan dicipta oleh hacker luar tetapi juga daripada pihak Microsoft sendiri demi kepentingan tertentu. Most of the computer menggunakan windows sebagai Operating system, tidak kira Windows XP, Vista mahupun Seven.Dan bayangkan, jika Microsoft shut down their services just even for one night for a targeted country. Even your computer can be set as a timing bomb.
Still believe that is not possible?
Buka mata anda, persamaan antara benua-benua ini adalah SATU sahaja. Mereka hidup di atas business, ingat lagi sekali. Business adalah dunia di mana duit menjadi FOKUS! Di mana kepercayaan menjadi tanda tanya. Dan ke semua mereka dimonopoli oleh YAHUDI.
See Baqarah 120:
 
120. Never will the Jews nor the Christians be pleased with You (O Muhammad p.b.u.h ) till You follow their religion. Say: "Verily, the guidance of Allah (Islam) that is the (only) Guidance. And if You (O Muhammad p.b.u.h) were to follow their (Jews and Christians) desires after what You have received of knowledge (the Quran), Then You would have against Allah neither any Wali (protector or guardian) nor any helper.
Malay:
120: Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam) itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan memperolehi dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu.

0 comments: